International Refund Program

189111314

Comments

• steffen1980steffen1980 Posts: 89
    edited December 2016
    @FR3D wenn du die Möglichkeit hast diese Schritte zu gehen, und du das Teil was es aus meiner eigenen Meinung heraus einfach nicht Wert ist. Noch mehr Geld für ein Risiko einzugehen und du genug hast ^^ Super. Ich habe so eine US Anzeige im Netz gefunden das die wohl mit 600 oder 900 Euro Porto mit sich regeln lassen wollen. Ich würde dir auf jeden Fall sehr wünschen das du es über diesen Wege bekommen solltest. Hört sich aber auch realistisch an. Die Amis haben Gesetze das man des kotzen bekommt. Ich habe meine Lektion gelernt. Das Geld ist auf meinem PayPal Konto. Ich werde die Open-Omni Seite machen damit jeder die Möglichkeit bekommt das zu Hause stehen zu haben und umso günstiger umso besser. Das ist keine Zauberei oder Hexenwerk es sieht einfach nur schick aus. Meinst du in dem Teil ist ein Intel quadcore drinnen? Meinst du vielleicht die Teile sind auch nur 100 € Wert in der Masse produziert?
  • Ich hab mir damals Gedacht okay 499 Dollar / 411 Euro und vielleicht noch mal 250 Euro Versand und man hat was fertiges dastehen. Klar baut man sowas nicht innerhalb weniger Tage aber denke in wenigen Wochen kann man schon so einiges erreichen. Dann vielleicht noch einen recht grosse Community wo jeder jeden hilft. Vielleicht schafft man es auch Pakete zum selber zusammenbauen zusammenzustellen. Aber nicht dann um den Faktor 3 verteuern. Ich will ein eigenes Gerät und hoffe ich finde eine Community die es schafft. Wir brauchen nur ideen, bestellen uns die Teile und bringen es zu Ende.
    edited December 2016
    Will man Tausende Euros bezahlen für was wo man sich vielleicht für ein Apple und äh Bier selber bauen kann ^^ und wenn es 300 und mehr kostet, da des dann sicher daheim steht ist des für mich auch in Ordnung.
    edited December 2016
    Gearbest have many things we could use too. I do not want the shipping only for us in germany. When we find out what we need than we have to find out that we order these parts from everywhere in the world. That's must be the first priority when we all can work for our own open-omni's. That's not the dream for only one guy which only wants to rip us off.
  • Aus dem Baumarkt bekommt man auch ne Menge
  • Also wenn ihr, genau wie ich die Schnauze gestrichen voll habt. Und vom Omni noch nicht mal mehr was in der Spielhalle sehen wollt weil ihr sonst des kotzen bekommt, mit dem Wissen das das auch mit eurer Knete produziert wurde. Dann viel Spass. Ich persönlich pinkle mir da vorher besser selbst ans Bein.....
    edited December 2016
    Es gibt vielleicht welche die 10.000 bezahlen nur um paar zusammengeschusterte ChinaTeile, wunderschön gepresst in der Wohnung stehen haben ^^
  • Das Aussehen ist zweitrangig es muss funktionieren. Was seht ihr denn von dem Plastik während ihr ne VR Brille aufhabt? Eine Community kann des sicher schneller lösen als diese Simpels. Und womöglich noch besser. Wir müssen halt zusammenhalten und wir finden unsere mittel und Wege eine Tretmühle herzustellen. Für das Tracking finde ich alleine in google zig Tutorials und Software. Das ist der Grund weil ich vom Omni in dieser Form gedankenlich komplett los bin. Und ja ich war ein ganz ein schlimmer Widersprecher nach dieser Aktion. Die wollen ihr Ding nur immer noch teurer verkaufen und suchen
    Mittel und Wege um unverschämt viele Dollars rauszuschinden das die in der Karibik innerhalb kürzester Zeit in sausi und brausi leben können. Produziert haben im Endeffekt wir mit unserem Geld. Als Dank dann noch der Arschtritt mit Verweis auf deren Zwickmühlen. Hier hätte man sowas sofort eingesperrt.
    edited December 2016
    Kurz vorher keine Meldungen. Trotzdem stieg der Preis dann auf 699 dann 999 und des reicht aber immer noch nicht. Die haben da gar nix mehr verändert seit dem und schon lange in Produktion gegangen usw. komm wir müssen noch mehr für die Spielhallen produzieren komm lass noch paar Leute 699 und dann 999 in die Produktion und die Herstellung stecken. Wenn die VR Hallen dann bezahlt haben und wir gut dran verdienen zahlen wir denen einfach des Geld zurück und unsere Landsleute wollen wir ja nicht verärgern. Genau das ist Virtuix. ^^ weil die Spielhallen zahlen 7000 Dollar dafür. Also ich persönlich gehe seid bestimmt über 20 Jahren in keine Spielhallen mehr ^^ interessiert mich net ich brauche des Zuhause ;-) was jucken mich die Menschen aus Europa die so weit weg wohnen die machen sich eh net die
    Mühe und Kosten hier zu klagen. Dann kommen solche Einfälle komm lassen wir noch bissle mehr bezahlen um wenigstens bissle Ruf zu retten.
  • @steffen1980 - wtf is wrong with you? It's obvious you know how to edit your posts because half of them show that you've already edited them. Why the hell do you insist on this constant spam of multiple posts? You have a full hour to edit a post, you can edit that post as many times in that hour as you want. This isn't IRC, it's a forum. If you have anything to add to your posts and no one has replied to your post, go back to your last post and edit that instead. That's internet etiquette 101.
  • giroudfgiroudf Posts: 127
    edited December 2016
    that express how upset the guy is. and he is not alone.
    @GreyAcumen:
    since this place seems to be the "international Refund Program" area for complaints, and you said "As a person who actually has assembled and used an omni, "
    i do not really get the reason of your presence here. are you an american kickstarter, pathfinder, virtuix employee ? do you already own an omni.
  • XainXain Posts: 128
    giroudf said:

Expressing himself in such a manner is plain immature and not really productive to anything. Its just kind of inflating this post.
    giroudf said:

i do not really get the reason of your presence here. are you an american kickstarter, pathfinder, virtuix employee ? do you already own an omni.6l

Im not sure why you or Steffen are still here, You've both recieved a refund, yes? Then stop trolling the forums and do sometthing productive with your life/time. Im having trouble understanding how a week later and after getting a refund you still are here trolling. Hell, even Jan has stopped responding to you at this point.
  • giroudf said:

All it's doing is making people more likely to ignore him. I mean, he's complaining to American employees in an American company, but he's doing so in german or swedish or something. There's nothing wrong with that in itself. If I was contacting a German company (which I might need to do for some VR covers I ordered) I'd definitely be limited to english. I could bust out google translate in order to figure out what @steffen1980 is saying, because heck, maybe these are incredibly insightful comments that provide important insider information to how shipping, tarrifs, and international law are actually covered. Then I see that he's spammed some half dozen posts at a time, multiple times over, and I realize that the chances of him saying anything useful aren't worth the effort it would take to even open a new webpage to find out.
    giroudf said:

@GreyAcumen: since this place seems to be the "international Refund Program" area for complaints, and you said "As a person who actually has assembled and used an omni, "
    i do not really get the reason of your presence here. are you an american kickstarter, pathfinder, virtuix employee ? do you already own an omni.

Yes, actually, I am. I am an American kickstarter AND pathfinder, hence I have been able to provide details about the Omni and a realistic look into the difficulties of shipping and support for maintaining the experience. That's what I've been doing. Which is contributing far more to this thread than you have managed in something around twice to three times as many posts in the same thread; nothing more than pointless, ineffective speculation/accusations over how you think Virtuix is an evil corporation who had kickstarter fooled all along, and how it's doomed to fail and everyone else should demand a refund too and never do business with Virtuix again, because it was a dumb idea anyway.

• In 2 weeks we start how it works and provide with magic, Which not is ^^ Viirtuix rip us off. what do you expect from us? ^^ In nearly 2 weeks baby got back ^^what do you expect. You are responsible for the Shitstorm. So what do you want at all. When them do so something strange them have to calculate with this progess :-)

Do you think maybe it interests us whether that likes someone or not. You have to live with it.

And then you have to swallow ^^

This is the account of us
    @GreyAcumen *shrug* Guess we should just give up, this duo seems content on continuing their circle jerk. Some people would rather something not exist at all if they cannot have it.
  • giroudfgiroudf Posts: 127
    edited December 2016
    @Xain " how a week later and after getting a refund you still are here trolling."
    Not really get the refund after a week, still waiting for... hence my right to express myself here.
    but for sure as soon as i get my money , i will disappear....
    " Hell, even Jan has stopped responding to you at this point"
    Jan never answered ANY of my question, asked several time.
    I proposed to have my omni delivered at my US address in florida and never get an answer.
    I reiterate this request in my refund mail, and was never answered. (**** you are , **** you stay, that's the message)
    I do not really take this as personal, because NONE of the request in this thread as been answered, except the recurrent cut&paste "sorry, blahblahblah."
    So , i think as US kickstarter or even as lucky pathfinder,you have NO advice to give us, and your opinion in this thread is NIL since you are not impacted.
    Let people who have the plain right to express here (even for silly venting in foreign language) and you are not obliged to come here unless you can do something to help.
    Seing how things are going, I woudl not be surprised if you will not get your chance to open a new tread for Let down US kickstarters soon.

P.S just checked my mail again. money seems to be here.
    so Bye, ciao, auf wiedersehen, adios, aloha, sayonara, shalom.... game over

• GreyAcumenGreyAcumen Posts: 307
    edited December 2016
    @giroudf - the advice I gave, which might have helped if anyone bothered to listen to it, was; "If you're going to ask to have your Omni order switched to a US address, do so under the premise of it actually going to someone you know who is also similarly interested and don't say up front that you fully intend to have it shipped to yourself regardless, since that is a public statement of intention that makes Virtuix just as culpable as if they shipped it to you directly." Oh, but yeah, I guess I really do have no advice for YOU, since you've been banging on like that from before I even had a chance to give that advice. ¯\_(ツ)_/¯
  • @GreyAcumen is your omni already broken, Why did you not running on your plastics ^^ For sure it's not worth. We create now our own Open-Omni treadmill for an piece of the money them want for nothing. And you can do nothing. So it'S no need for us to wait for an Omni 2.0. Why we should? We can get an better for cheap:-) it's so easy.

i-want-my-omni.com We create our own. :)

• @steffen1980 - My Omni has some minor issues, but I just needed a strap around one of the clamps to keep it from coming loose. Otherwise the tracking itself seems to be working fine. But I haven't been able to use my Omni for a while now because the wifi my PC is connected to is weak and the signal in the pods actually has started to interfere with the signal. I've been exploring options to get my computer using a wired connection, and once I get that taken care of I will be getting back to more runs on the Omni. This means that I'm not certain what impact regular or heavy use of the Omni will actually have on it.
    I also have a pathfinder model, which means it was not manufactured under the duress of mass production. Mass production naturally brings extra defects/imperfections/weaknesses/flaws that don't crop up in models that are created individually, so while my model might not need as much support, the mass scale productions might have more issues. That much I can only speculate on.

I doubt it would be all that difficult to handle similar levels of tracking. If you have the basic concave base, and some sort of support to keep you from falling, then the actual foot tracking could either be handled by a Kinect camera aimed at your feet, or by Vive compatible pods placed on your feet(for movement) and belt buckle(for orientation) The problem is that foot tracking and converting the variety of strides people use into in-game motion isn't as easy as I'm sure you're making it out to be. There's an entire system of firmware and software that handle converting the raw data into usable information, and I'm fairly certain it would take you years to catch up to Virtuix's current level.
  • We have so many options. We already found better and cheaper technology and we are able to run treadmills. Did you think we need spells to finish it? We maybe offer solutions for broken or issues on treadmills :-)
  • Them have broken all promises and now we build our own and them can't Do anything. :-) zu gut deutsch sind die doch selber Schuld ^^
  • That's business man ^^
    edited December 2016
    Gyro sensors and accelerometers are the spell. We can use gamecontrollers and let them communicate with the movements the software already exist. We also can use leds like Sony to track our movements. Magnetic Sensors you've gets for a few cents in china, romania, czech and and and. And you think really them call Harry Potter or Gandalf to produce the omni? Hahaha that will be so easy to create an fully working omni for cheap. I waiting for guys which show us what the omni contains. A few electronics for a few cents or Dollars^^
    edited December 2016
    @steffen1980 If its so easy, then go ahead and design your own, start a kickstarter and then ship internationally mate. Else you are literally being an ignorant consumer by saying, 'Oh this is easy! I can buy this for a few dollars and get it working in a day!'

There's a reason there is 1 omni treadmill currently in use and only 2 others in the works. Its not easy, stop being ignorant.
  • sutekiBsutekiB Posts: 1,069
    @steffen1980 Please try to edit your posts rather than double posting. Also, please post in English so we can all understand you :)

Making a basic DIY omni-directional treadmill is not prohibitively difficult, and I've seen a few attempts at this. There is a lot of work that has gone into the final build of the Omni though. It may be difficult to replicate that level of quality, but I wish you luck.
    Community Manager at Virtuix
  • gleamingsandsgleamingsands Posts: 306
    edited December 2016
    My god the salt here. Please stop, sodium chloride prices are plummeting. Why not, instead, just start a petition. At least that would be a constructive use of your time instead of wasting it with outright shows of anger and hostility towards clearly, if not an honest, well meaning company, a consumer interested development seeking the path of least resistance to profit. At least they would hear your voices collectively rather than individuals lambasting them with insults and insinuations of impropriety.
    edited December 2016
    Which quality ?!? ^^ did you think we could do it better? We can use own homemade metal parts. Only that and you better forgot that it' s difficult. We can also build up with better abilities. We can also let produce cheap plastic parts from China ^^ did you really think you are the Only one who can get it ;-) sorry for my bad english but nobody is perfect. Look at Vue VR it's not so good designed as yours but it works better and you are nearly complete free. There is also no need for an full body cock ring.

And what should we do in VR with the design. We can reproduce the same feeling when we build our own ^^ and of we put additionally sensors on the full body. We can also create mods to implement our full body to the game character with also unreal4 support and and and. And you wanna told me it's difficult to make it better as the worst nightmare of all VR pilots?
    edited December 2016
    And for me i get the Vue VR. But what is with the others? And i do really create this open-omni page and you will see what many from us can do for cheap. We also provide with the parts which needed to build our own. We all search for the needed parts to make them for everyone in the world available. We also have contacts to get everything and buy also from . We have already the software and can modifying by ourself. Did you really think a 15 people company can more than an community. This project will be never ending. It's costs nothing ;-)

@Xain i think you doesn't understand what i would say with this. The Goal is to find out what we can use to build our own in an community who everyone presents the ideas. We can build up the open-omni in open source!!! I have never said, that "all" parts are costs a few dollars. I say we've can get single parts for a few cents or dollars. We also have 3D Printers for small parts. I do never want to make it commercial and i doesn't want to make money. You has totally misunderstood.... that's for the people who are ripped of from them. And many others, too. I Do Not Want To Earn Money with it i-want-my-omni.com ^^
  • AscensiAscensi Posts: 119

@steffen1980 - My Omni has some minor issues, but I just needed a strap around one of the clamps to keep it from coming loose. Otherwise the tracking itself seems to be working fine. But I haven't been able to use my Omni for a while now because the wifi my PC is connected to is weak and the signal in the pods actually has started to interfere with the signal.

Have you tried changing the channel of your router? Wireless phones can often interfere with routers and changing the router channel/frequency can help but maybe the Omni has an option to change the frequency/channel as well?
Sign In or Register to comment.